Szorongás csökkentése illóolajokkal

4 tipp a szorongás leküzdéséért

Szorongással küzdesz? Ha igen, valószínűleg érzed, hogy a következményei befolyásolják életed minden területét, megnehezíti a napi rutint. Ha stresszes vagy, nehezen alszol és még nehezebb elkezdeni a napot. A szorongás hatással van a teljesítményedre a munkád területén és befolyásolja a kapcsolataidat is. Bár nem létezik instant megoldás a szorongás leküzdésére, vannak olyan természetes alternatívák és szokások, amelyeket az életedbe beépítve segíthetsz enyhíteni rajta.

Építsd be az illóolajokat a mindennapjaidba!

Az egyik legegyszerűbb és legtermészetesebb kiegészítő módszer a stressz enyhítésére, ha illóolajokat használsz az idegek megnyugtatására. Ez segít az alvásminőség javításában is. Milyen illóolajok segíthetnek a szorongás csökkentésében?

Szorongás szinergia

A szorongás okozta feszültség és stressz csökkentésére három könnyed, finom illatú, ugyanakkor elős illóolaj keverékét is bevethetjük:

Szorongás szinergia

A szorongás okozta feszültség és stressz csökkentésére három könnyed, finom illatú, ugyanakkor elős illóolaj keverékét is bevethetjük:

Készíthetünk belőle bázisolajjal roll-on-t, de használhatjuk diffúzorban vagy tenyerünkből inhalálva is.

Kamilla és levendula

A kamilla és levendula együttesen jelzéseket küld az agyhoz a hangulat pozitív szabályozását okozó szerotonin és dopamin felszabadítására.

Orvosi citromfű (Melissa)

Az orvosi citromfű szintén egy nyugtató hatású, stresszoldó illóolaj.

További tippek a szorongás csökkentésére

Rendszeres testmozgás

A stressz leküzdésének egyik legegyszerűbb és legegészségesebb módszere a rendszeres sportolás. Gyaloglás, kocogás, de bármilyen kedvelt sportág segíthet ebben. Javítja a hangulatot, tisztítja a gondolatokat a testmozgás. Energiát a sportoláshoz például citrom vagy borsmenta illóolaj illatozásából nyerhetünk.

Alvásminőség javítása

A nyugtató illóolajok bevetése mellett alvásod körülményein is igyekezz javítani. Kényelmes matrac, megfelelő hőmérséklet, időben ágybabújás és egyéb zavaró körülmények kiiktatása fontos lépések a pihentető alvás felé. 

Rendezett környezet

Ha odafigyelünk a környezetünk állapotára, nem hagyunk rendetlenséget és koszt, csökkenteni tudjuk negatív befolyását hangulatunkra. Ha látjuk és érezzük a rendetlenséget, elkezdünk szorongani. Tegyünk rendet otthon, hogy stressz szintünket csökkentsük!

Kevesebb koffein

A koffein emeli a pulzusszámot és elősegíti az adrenalin felszabadítását, ami inkább negatív hatással van szorongásunkra. Kávé és energiaital fogyasztása helyett borsmenta, citrom illóolajokkal energizálhatod magad.

Az illóolajok nem alkalmasak betegségek diagnosztizálására, kezelésére vagy megelőzésére, nem helyettesítik a gyógyszereket vagy az orvos által előírt terápiát. Az illóolajok nem gyógyhatású készítmények és gyógyszernek nem minősülnek. Az illóolajok tapasztalatok alapján kiegészítő terápiás hatással rendelkeznek. Amennyiben bizonytalan az illóolajok Önre vagy gyermekére vonatkozó hatásaival kapcsolatban, konzultáljon háziorvosával és/vagy szakképzett aromaterapeutával. Új illóolaj alkalmazása előtt (főleg belsőleg és bőrön közvetlenül) végezzen bőrtesztet!

Az itt található leírások NEM hivatalos doTERRA leírások, azok elkészítését a doTERRA nem támogatta, nem tükrözik a doTERRA álláspontját az illóolajokkal kapcsolatban. Hivatalos doTERRA termékleírásokért keresse fel az alábbi honlapot: www.doterraeveryday.eu

Habzó kézmosó szappan házilag illóolajokkal

Készíts otthon habzó kézmosó szappant a természetesség és spórolás jegyében, illóolajokkal!

Másnaposság ellen doTERRA illóolajokkal

Gyűrd le a másnaposságot könnyedén illóolajokkal! doTERRA illóolajkeverékek és önálló illóolajok is a segítségedre lesznek a macskajajon túllendülni.

Illóolajok a fürdőszobába

Nézd meg hogyan teheted tisztává, frissé és illatossá a fürdőszobádat az illóolajokkal!